Aanleiding
Met MaaS (Mobility as a Service) stimuleert het programma reizigers de auto te laten staan en andere vervoersmiddelen te gebruiken.
Doel en aanpak
MaaS is een dienstverlening waarmee reizigers digitaal hun reis plannen, boeken en betalen. Het programma gebruikt hiervoor de app Gaiyo. De app is gratis en werkt als een persoonlijke reisassistent, die een overzicht geeft van alle beschikbare reismogelijkheden, reistijd en kosten. Dat varieert van de trein, tram en bus tot deelvervoer. Ook toont de app de beschikbare tijden van het aansluitende openbaar vervoer. Stefan en Michiel werken dagelijks aan de verdere ontwikkeling van Gaiyo. Je leest er alles over in dit interview.
Met de Gaiyo app plannen, boeken en betalen reizigers hun reis
Status
In maart 2021 startte het programma de uitrol van MaaS. Sindsdien breiden de functionaliteiten het vervoerdersaanbod zich steeds verder uit. Voor meer informatie over de app en de mogelijkheid om deze te downloaden, klikt u hier.