In twee weken tijd heeft deze boodschap ruim 500.000 mensen bereikt via de aanmoedigings-acties uit de reizigerscampagne ‘Haal meer uit je reistijd’.
Reizigers stimuleren tot ander of slimmer reisgedrag
De reizigersbenadering is een van de korte-termijn-maatregelen van het programma A2 Deil-Vught. Het heeft als doel reizigers te stimuleren om voor ander of slimmer reisgedrag te kiezen. Denk hierbij aan het gebruik van de fiets of het openbaar vervoer, maar ook aan carpoolen of thuiswerken. Want wanneer meer mensen op een andere manier reizen, neemt de drukte op de A2 af. Met de campagne ‘Haal meer uit je reistijd’ laten we zien hoe je meer uit je ‘verloren’ reistijd haalt, bijvoorbeeld door te werken in de trein of door thuis te werken reistijd te besparen die je nuttiger (of leuker) kan besteden.
Herfstboost 'Haal meer uit je reistijd'
Van 23 oktober tot en met 5 november heeft de campagne een ‘herfstboost’ gekregen om nóg meer reizigers te bereiken. Op allerlei manieren werd de boodschap verspreid: hoe haal jij meer uit je reistijd? De campagne maakte duidelijk dat je bijna altijd wel een keuze hebt. Ga jij voor carpoolen of treinen? Ga jij voor een P&R of deelauto? Of ga jij voor spitsmijden of de trein? Om hulp te krijgen bij het antwoord op deze vraag, kunnen reizigers (ook nu nog!) op www.haalmeeruitjereistijd.nl de reiskeuzehulp invullen. Deze reiskeuzehulp geeft advies welke manieren een goed alternatief zijn voor jouw reistijd op de A2.
De boodschappen waren onder andere te zien op digitale borden in ’s-Hertogenbosch, bij diverse tankstations, op papieren borden in Zaltbommel en Geldermalsen en op snelwegmasten langs de A2. Ook via een radiocommercial werd de boodschap verspreid.
Ruim 500.000 mensen bereikt
In twee weken tijd heeft de herfstboost mooie resultaten opgeleverd:
- Er zijn meer dan 500.000 mensen met de campagne bereikt.
- Ruim 3.500 mensen bezochten de website www.haalmeeruitjereistijd.nl.
- Meer dan 830 mensen vulden de reiskeuzehulp in.